Arbocoördinator

Met deze training word jij de perfecte arbocoördinator

Wil jij de juiste maatregelen nemen om te zorgen voor de veiligheid en gezondheid van medewerkers? Werk je als arbocoördinator of word je binnenkort verantwoordelijk voor de arbeidsomstandigheden binnen je organisatie? Kies dan voor deze training.

Je leert in korte tijd de belangrijkste aandachtspunten op het gebied van arbeidsomstandigheden en gaat aan de slag om deze omstandigheden te verbeteren in je bedrijf. Zo creëer je een organisatie die zich bewust is van gevaren en risico’s, daar goed op inspringt en zo veel onnodige kosten bespaart.

Startmomenten

Trainingsinformatie

Aanpak
Wij bieden de training Arbocoördinator op twee manieren aan:

  • Op afstand via e-learning. Dan doorloop je de training volledig zelfstandig, in jouw eigen tijd en tempo. Je kunt op ieder willekeurig moment starten en veel oefenopgaven maken om je kennis te toetsen en toe te passen in je eigen praktijk.
  • Als e-learningmodule ter voorbereiding met daarna twee klassikale trainingsdagen. Tijdens de lesdagen gaan we in op het toepassen van je opgedane kennis in de praktijk binnen je organisatie. Je discussieert dan ook met vakgenoten over de rol van de arbocoördinator en diverse scenario’s waar je als arbocoördinator mee te maken kunt krijgen. Wij zorgen tijdens de klassikale trainingsdagen voor koffie/thee en lunch.

Je bent werkzaam als verantwoordelijk en coördinerend persoon op het gebied van arbeidsomstandigheden of je wordt dit binnenkort.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • De taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden van een arbocoördinator.
  • Interpretatie van wet- en regelgeving naar specifieke werksituaties.
  • Aansprakelijkheid werkgever, plichten werknemer.
  • Uitvoeren van de risico-inventarisatie en -evaluatie (RI&E), inclusief valkuilen.
  • Veiligheid en gezondheid op de werkvloer.
  • Verzuim en PSA.

Na het bestuderen van de theorie en het afronden van deze les kun je:

  • Administratieve verplichtingen bewaken, zoals opgenomen in wet- en regelgeving.
  • Activiteiten t.a.v. arbeidsomstandigheden coördineren.
  • Contacten binnen en buiten de organisatie t.a.v. arbeidsomstandigheden coördineren.
  • Arbobeleid en arbozorgsystemen mede implementeren.
  • Informeren, enthousiasmeren en communiceren over het arbobeleid.
  • Gevaren en risico’s t.a.v. arbeidsomstandigheden signaleren.

Bewijs van deelname
Na het volgen van de training ontvang je het certificaat ‘Arbocoördinator’ van 112BHV.

Incompany - Arbocoördinator

Wij bieden Arbocoördinator ook aan als incompanytraject en zorgen ervoor dat het perfect afgestemd is op de unieke behoeften en ervaringen van jouw organisatie. De inhoud en didactiek sluit dan naadloos aan op jullie wensen.

  • CEDEO klanttevredenheidscore: 10+
  • 112BHV neemt je de administratie uit handen
  • Iedere medewerker krijgt toegang digitaal leerplatform